Mielőtt lelépnénk és feladnánk dühünkben a munkánk, még megtehetünk mindent, ami rajtunk múlik.

 Nézzünk néhány praktikus tanácsot!

1. Előzzük meg a felmerülő konfliktusokat: adjuk át a munkavégzéshez szükséges információkat, feladatokat pontosan, részletesen, és fogalmazzunk hiánytalanul. Ne hozzunk másokat kellemetlen helyzetbe a munkahelyen.

2. Konfliktus esetén uralkodjunk magunkon, a hangulatunkon, ne az érzelmek vezéreljenek minket, hanem cselekedjünk higgadt fejjel. Ha szükséges, lépjünk hátra két lépést, szellőztessük ki a fejünket, vagy akár számoljunk el húszig.

3. Próbáljuk meg a másik felet is megérteni, az ő fejével gondolkozni. Kompromisszumra törekedjünk, ami mindkét félnek megfelel.

4. Alkalmazkodjunk a munkahelyi szabályokhoz, szokásokhoz, ne lógjunk ki feltétlenül és mindenáron a kollektívából.

5. A munkára fókuszáljunk, ne a kollégára, és a problémára.

6. Szükség esetén forduljunk a felettesünkhöz, kérjük az ő támogató segítségét a helyzet rendezéséhez.

7. Ha szükséges, gondoskodjunk arról, hogy legyenek tanúink, bizonyítékaink.

8. Mi magunk is tartózkodjunk a pletykálástól: ami nekünk nem esik jól, mi se tegyük mással.

9. Ha nincs már megoldás, merjünk váltani, új állást keresni.


Repka Ágnes HR-szakértő, munkajogi tanácsadó

 

(Forrás: HVG)